fredag 19 mars 2010

Födelsedag igen


Har gjort ett födelsedagskort med Magnoliamotiv. Jag har färglagt med distressrefill. Använt nya färgen tumbled glass till den blå klänningen. Sidenbandet som rosetten är gjord av är nu slut. Det har räckt till många kort. Men jag saknar det. Har inget liknande. Tyckte mycket om det. Men man ska väl förnya sig också ;o ! Jag har ÄNTLIGEN gjort i ordning "färgfack" till mina distresser, så nu är det riktigt kul att färglägga. Det är så svårt att se på dropparna vilken färg det är om man inte har namn och färgkarta. Jag har köpt pryllådor på marknaden som är toppen. Två lådor räcker till alla färgerna. Väggarna i facken är helt täta mot golvet så färgerna har varsin "avdelning". Jag har stansat ut blommor som jag målat med respektive kulör och skrivit namn och tejpat fast. Visar en bild på hur det ser ut.

Hoppas ni har en trevlig fredagkväll! Kram Britt-Marie

1 kommentar:

Maria sa...

Hej.
Så smart du gjort med förvaringen av distresserna. Gillar de nya färgerna. Men har slut på smarta askar. Fint kort och ett härligt motiv
Maria